21 Ocak 2010 Perşembe

MİM/dim

Biricik kuzucum BAŞAK beni MİMmiş... Ah canım benim, hem de MİMmek için hangi konuları seçmiş. Sanırım bir de ödül göndermiş...

Bitanecik dostum, sen bana değil, bu soruların asıl muhataplarına gönder en büyük ÖDÜLü... En çok onlar hakediyorlar :) İyi ki varlar...

Ben de elimden geldiğince cevap verdim sorulara, kusurum varsa AFFOLA...


1- Dokunulmazlık konusunda ne düşünüyorsunuz?

Dokunulmazlık; “Görevlerinin özelliği yüzünden, kuşku ve korkudan uzak kalmalarını ve böylece kamu işlerinde başarıya ulaşmalarını sağlamak amacıyla, kimi kişilere yasa ile tanınmış ayrıcalık.” Olarak tanımlanmış sözlüklerde. Enteresan değil mi sence de? Kuşku ve korkudan uzak kalmak… Neden korkar ki insan, kendine güveniyorsa? Neden kuşku duyar ki kuşku duyulacak bir şey yapmadıysa? Ben şu kadarını söylüyorum ki, Yaradan’ın bile kullarını sınıf sınıf ayırmadığı bir yaşamı, böylesine adaletsiz hale getiren en önemli saçmalıktır dokunulmazlık… Hapiste yatan hırsızlara, katillere, dolandırıcılara da dokunulmazlık sağlansın bana kalırsa. Çünkü hapiste yatan kader mahkumları en azından şerefiyle yatıyor, devleti dolandıran, devletin polisine kafa tutan, oğlunu devletin ordusuna yollamayan ayrıcalıklı (!) dokunulmazlar …? İyi ki varlar…. :)


2- Seçim Barajı kaldırılsın mı ?Neden?

Tabii ki kaldırılsın… Bunu konuşmaya bile gerek duymuyorum ben, zira her şey gibi bu barajların azınlıkları ortadan kaldırmak için koyduklarını düşünüyorum… Bir baraj konacaksa “halk” bunu başarır… Başardılar, iyi ki varlar… :)


3- Adayların belirlenmesinde nasıl bir yol uygulansın?

Senelerdir adaylarını asla tanımadığımız partilere oy vermek zorunda kaldık. (Baştakileri söylemiyorum tabii) özellikle yerel seçimlerde, sadece el ilanlarında, sürekli gülümseyen suratlı insan fotoğrafları gördük seçime birkaç hafta öncesinde. Hatırla, oy kullanırken sadece tanıdığın logoyu gördüğün için tanımadığın adaylara oy vermedin mi? Hepimiz verdik.. Çünkü hiçbirini biz belirlemedik, tanımadık, bilmedik. Her şey gibi saman altından halletti büyüklerimiz… Sağolsunlar, iyi ki varlar :)


4- Yargı bağımsızlığı sizin için ne anlam taşıyor?

Yargı ve bağımsızlık… Son zamanlarda üzerine konuşmaya bile korktuğumuz… Cümle kuruyorum: “Ben bağımsız yargı gördüm”, gösterdiler, sağolsunlar. İyi ki varlar :)


5- Benim soruma gelince…

Sen ne zaman sormaya başlayacaksın canım ülkemin güzel insanı? Ne zaman sorgulayacak, direnecek ve elde edeceksin hak ettiklerini…? Bu mu hak ettiğin? Susacak mısın? İYİ Kİ VARSIN :(


MİMdiklerim :)


ELİF

BANU

LA


4 yorum:

Başak BAŞOL dedi ki...

Bedardemcim,

Elerine sağlık çok güzel olmuş yazı.Ayrıca kırmayıp yazdığın için de teşekkür ederim..

Öpüyorum seni...

Sevgiyle Kal...

beenmaya dedi ki...

hele ki 5. sorun...

βЄƉΔЯƉЄм dedi ki...

Başak, sen sağol kuzucum :)

Mayacım, sevgiyle öpüyorum yanaklarını :)

LA78'ers dedi ki...

hah bi mim daha bu ne şimdi üst üste LA mim yazsın ayı mı bu :P neyse yazarım en kısa zamanda senin mimi de.. ;) ciddiymiş nan bu mim..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails